Een schadegeval, wat nu? Heb je een ongeval of schadegeval gehad? Vervelend, maar gelukkig kun je bij ons de schade snel en makkelijk aangeven. Je hoeft niet te bellen of langs te gaan in je kantoor. Gebruik gewoon onze gratis apps KBC Mobile of KBC Touch.
Hoe geef je schade aan in KBC Mobile of KBC Touch?
Meld je aan en kies (in Mobile onder 'Meer') het domein waarvoor je aangifte wilt doen: Wonen, Gezin of Voertuig. Selecteer daarna de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven.
Of ga in Mobile naar Meer > Communicatie > Schadeaangifte, in Touch naar Contact.
Welke schade kun je digitaal aangeven?
Al deze schadegevallen kun je aangeven in KBC Mobile en KBC Touch:
- Een hospitalisatie
- Schade in je privésfeer of een ongeval
- Schade aan je woning na bijvoorbeeld brand, wateroverlast of een natuurramp
- Schade aan of pech met je auto, brommer, fiets of andere voertuigen - je kunt de status van je aangifte ook opvolgen in de apps
Hoe verloopt je aangifte?
Heb je een hospitalisatie- of omniumverzekering? Dan krijg je meteen een dossier dat je in de app kunt opvolgen.
Bij andere schadegevallen ontvangt de contactpersoon van je verzekering (of VAB bij pech met je voertuig) automatisch de nodige info zodra je aangifte doet. Daar gaat hij meteen mee aan de slag om je schade af te handelen. Je krijgt zo snel mogelijk een update van je dossier.
Uiteraard staan ook wij voor u klaar en kunt u ons steeds telefonisch of per mail bereiken bij vragen en/of moeilijkheden.